2007. november 8., csütörtök

Írókörös honlap - ötletelések

Onsai "mesterkedéseinek" köszönhetően előbb nem hivatalos blogja, majd nem hivatalos honlapja lett a Delta Műhelynek.

A design sokat változott, főleg, hogy most először készítettem honlapot (na nem a technikai részét, mert ahhoz nem értek), másrészt bedobtam a műhelybe az egyes változatokat. Ott aztán mindenki mást mondott, ami az egyiknek tetszett, a másiknak nem, és egy idő után Onsai is, én is beláttam, hogy nincs értelme mindig mindenki véleményét kikérni, mivel olyat úgysem tudok produkálni, ami egyöntetű tetszést aratna.

A legelején úgy gondoltam, mindenképpen sötét tónusú, de semmiképpen nem dark hangulatú honlapot szeretnék, lehetőleg régi könyvekkel, meg a jelenlegi tagok fényképeivel.



Aztán persze gondolni kellett arra, hogy novellákat, hosszabb írástechnikai cikkeket is teszünk fel, ezért valami olyan semleges háttérre volt szükség, amin könnyebb olvasni a szöveget. Ennél már nagyon utáltam a könyveket, mert nem éreztem úgy, hogy megfelelő hátteret ad, hiába veszek vissza a telítettségből, hiába mosom el az éles kontúrokat.


Bár az eredeti koncepció az volt, hogy az egyes panelek kézírással kerüljenek fel, ahogy a Delta Műhely felirat is, próbálkoztam egy ilyen - "gépelt", még mindig sötét hátterű - megoldással:


Ez nekem hiába tetszett nagyon, a többségnek nem jött be, viszont a könyvekhez nem akartam visszatérni, így lett egy ilyen művészieskedő-szecessziós változat is:


Ez azonban túl fantasy-s, és a tagok közül többen írunk scifit, vagy olyat, ami se nem SF, se nem F, már csak ezért sem lett volna jó. Mi lett belőle? Hát persze, hogy azok a hülye könyvek!



Ez is eléggé megosztotta a közvéleményt, de a könyvektől megint besokalltam (szerencsére Onsai is), és elvetve a fekete hátteret meg a barnás könyveket, készítettem a következőt:



Aztán egyre alábbhagyott a lelkesedésem, míg végre kiderült számomra, mi nyomja Onsai lelkét: mindenképpen semlegesebb, barnás hátteret szeretett volna, mivel azt elvileg könnyebben lehet olvasni, kevésbé bántja a szemet, amellett szent meggyőződése, hogy majd' minden F-vel kapcsolatos honlap nagyon sötét hátterű, fekete (amiben azért van igazság). Így készült egy barnás változat is (egyébként ez tetszett még nekem):



A figura és a fejléc azonban szintén fantasy-s hangulatú, ami nem képviseli egységesen a műhely egészét, és egyébként is elegem volt már a sok változatból. Eleget téve Onsai barnás kérésének, az eredeti, kézírásos elképzelésnek, elkészült egy utolsó változat, amit már be sem küldtem a műhelybe, mivel nem láttam értelmét. ( :D) Onsainak tetszett, Hanna nem vétózta meg, úgyhogy lett, amilyen lett:


Persze van még mit alakítani rajta, nem is kevés, de szépen lassan minden a helyére kerül.


6 megjegyzés:

Bejja írta...

hmm...nekem egyik sem tetszik...mármint külön a rajzok az ötletek nagyon kis rendben vannak, de weblapnak...nem is tom. Na majd ha kész lesz, biztosan máshogy látom majd:)

onsai írta...

Haj, nekem az első volt a szívem csücske, egyszer talán lenyúlom Judtól ezt, ha saját oldalam lesz..:D Bár gyanítom, ott is ilyen bajok lennének vele.

Tök jó, hogy föltetted a folyamatot, legalább meg van örökítve az idők és a net végeztéig...:D

Névtelen írta...

Nekem a sötétkék lovagos hihetetlenül tetszett, sajnáltam, hogy nem az lett. Onsai, nem tudom, miért gondolod, hogy barnán könnyebb olvasni, Jud blogja is fekete alapon fehér betűs, mégse folyik ki a szemem... Meg én úgy érzem, hogy ez a barna szín, ami most van, unalmas. Persze tudom, hogy szinte semmit nem tettem az oldalért, de muszáj volt elmondanom, hogy a lovagos mestermű :)

MailMan

onsai írta...

A barna se jól olvasható...be kell látnom.
Meg kéne tanulnia valakinek a weblapszerkesztést és akkor kéthavonta cserélhetjük...:D Na, valaki jelentkező?

Charon írta...

Nekem a lovagos nagyon bejön!:)) Mondjuk amikor megláttam a mostanit, arra is azt mondtam, hogy hű meg há, de a lovag egész egyszerűen fantasztikus-:))Mondjuk azt nem csodálom, hogy nehéz volt a kompromisszum.:P

MailMan írta...

Még az kicsit érdekes a mostani dizájnban, hogy a fejlécen jópár olyan ember nevét lehet látni, akik egy ideje már nem is tagok...