2008. január 26., szombat

Első fantasztikus "műveim"

Kiskoromban valami rejtélyes oknál fogva állandóan rajzfilmeket akartam készíteni. Az íróaszalról elcsent, vastagabb jegyzettömb egy "pörgethető" sarkát kiválasztottam, és valamennyi lapjára rárajzoltam; imígyen összeadódott egy-egy nem túl velős jelenet, de legalább "mozogtak" a szereplők.
Aztán kénytelen voltam belátni, hogy a rajzfilmkészítés baromi sokáig tart, és nem kecsegtet túl nagy eredménnyel. Úgyhogy - megint csak apám jegyzettömbjei rovására - "mesekönyveket" kezdtem rajzolgatni. Az egyik ilyen történet valami árva szellemkéről szól (ja, nem volt akkor még Casper meg animációs rajzfilm meg hasonlók), aki ide-oda vándorolt, míg végül megtalálta a többi szellemet, és együtt vándoroltak tovább...
Ezután némileg velősebb mondanivalóra törekedtem, úgyhogy kitaláltam magamnak a nyámnyikákat. Ők egyes osztálytársaim körében is nagy sikert arattak, a nyámnyikák - a jegyzettömbök meghódítása után - megjelentek a füzetlapok szélein... Na de mik is voltak ezek? Sajna róluk nincs fotóm, a lényeg, hogy ilyen csepp alakú jószágok voltak, különféle méretben és színben, éles pirányafogaikkal mindent szétrágtak, és nagyon szerettek enni. Főleg szendvicseket. A halakra emlékeztettek annyiban, hogy kicsiny, uszonyszerű szárnyuk volt, a madarakra meg annyiban, hogy ezen csökevényes szárnyuk ellenére csapatostul repültek a levegőben. (Mármint a papírlapok fehérjén.)
Aztán, hogy megtanultam írni, olvasni, kinyílt a lehetőségek egy újabb tárháza. Alapvetően persze lusta voltam papírra vetni nagyívű ötleteimet, ami - a mellékelt ábra alapján - talán nem is olyan nagy baj...



(A helyesírásom némileg feljavult azóta.)
Egyet lapozva pedig elmaradhatatlan illusztrációval szembesülhetett a kedves olvasó. Szerintem remekül hozza a történet hangulatát.


Azt nem tudom, mit hozott volna ki mindebből egy gyermekpszichológus...

4 megjegyzés:

Chelloveck írta...

Micsoda! Ez egy nagyon is hálaisten novella volt! Komolyan mondom, jobban szórakoztam ezen az egypercesen, mint sok szar cyberpunk-baromságon manapság.
"Ön belehal ebbe." - Hát ez fasza!

Bejja írta...

:D:D 10/10

Névtelen írta...

Esélyes lenne a Zsoldos díjra.

woof

Ördögasszony írta...

"egy beugrik és állandóan kérdezősködni fog" - mijez, marketinges - oppá, bocsi -, ügynökufók? Meg sehova kapui? :))))) Állatjó! "és ön belehal ebbe" looooooooooooool!!!!!!