2008. február 13., szerda

A naaaagy...

...kulturálatlanság. Meg fogyás is, de ez valahogy mellékessé vált a műsorban. Nem szokásom ilyeneket nézni, nem is láttam minden részét, de azért nagyjából tisztában voltam a történésekkel.

Kezdettől fogva nem értettem, miért Japkupcsek a műsorvezető, és felállt a hátamon a szőr, mikor azokat a szomorúan kövér embereket "lekicsikéimezte". Ez biztos jó poén akart lenni vagy kedveskedés, vagy tudomisén, akkor sem éreztem odavalónak. Igaz, őt magát sem, na de mindegy. Az egész sorozat fapados volt, a döntő(kö)n meg különösen látszott, hogy sok energiát nem akartak bele feccölni (gáz díszletek, gáz szervezés, színes lufik és konfetti).
Az elején még reméltem, hogy némi ingyen útmutatás lesz itten a fogyáshoz, akárki meglássa, meg bíztatás, meg példaképállítás, hogy lám, le lehet fogyni, csak kurvára akarni kell. (De akkor is! Meg. Lehet. Csinálni.)
Azt hittem - ha már folyton SZTÁRTRÉNEREKről beszélnek, meg mindenféle távolkeleti küzdősportok is becsúsznak a képbe - egészséges versenyre, az ellenfél tiszteletére is megtanítják majd a fogyizókat. De hát ha nincs mit átadni, akkor nincs mit átadni, ugyebár. Az egész egy szép nagy pszichológiai kísérletté vált, mikor emberek azért válnak mondvacsinált ellenséggekké, mert az egyiken piros, a másikon meg kék póló van.

Lett is a végére színfalak mögötti sárdobálás, amiből némi sztutyi ki is ömlött a nyilvánosság makulátlan abroszára (höhö). Fehér tabletták meg fogyasztó szerek; "más mérési szempontot kellett volna alkalmazni és akkor mi nyerünk" című szlogen (holott kezdettől fogva adott volt a rendszer) stb...
És senkinek, de senkinek nem jutott eszébe azt mondani a mérlegre állók közül, hogy én helyezéstől függetlenül győztesnek érzem magam, hiszen lefogytam. Visszakaptam az életem, nyertem egy nagy lehetőséget, ráadásul nem ingyen: bebizonyítottam mindenkinek, hogy ha valamit akarok, akkor el fogom érni. (És ez bizony egy egész életre való lelkierőt adhat.) Ja, hogy ezen felül esetleg hozzám vágnak egy lakást meg egy egzotikus utat? Jól jönne, de azért én így is megbecsülöm magam, köszönöm.

De persze a műsorszerkesztőket jobban érdekelte, miket vág egymás fejéhez a döntő két férfi résztvevője (ők bölcsen nem is mentek bele nagyon semmi ilyenbe, bármennyire is erőltette Jakupcsek), az egyik oldalon feltüzelt rokonság viszont osztotta volna az észt - anyuci könnyek közt dicsér, de úgy, mintha csak az ő kisfia fogyott volna le, míg mindenki más tisztességtelen volt és gonosz -, ha időben nem váltanának a rendezők.

Komolyan nem értem, miért balhézik Norbi, miért akarja bizonygatni, hogy az ő módszere jobb? Nem jobb, csak más! Lefogytak vele ugyanúgy? Lefogytak. Hát akkor meg mi a gond? Néhány deka? Néhány százalék, és hogy nem az "ő versenyzője" lett A GYŐZTES? Aki ráadásul az eredményhirdetés után végig mosolygott, és mindennek tűnt, csak csalódottnak nem? Ez az ember nem fogja fel, hogy ennek a műsornak csupa győztese van? Hiszen a többség a szó szoros értelmében lefogyott.

Visszataszító ez az akarnokság, ez a "mindenáron én vagyok a jobb és most aztán LYÓL megmutatom nektek" hozzáállás. Miért keres igazolást a "vesztésre", mikor valójában nem vesztett? Nem hiszem, hogy most aztán szörnyen megcsappannak a rajongói (bár korábbi megnyilvánulásaival is már serényen ügyködött ezen), nem hiszem, hogy kevesebben vennék a könyveit, kevesebben járnának hozzá edzeni stb. És azt sem, hogy most mindenki átállna Béres Alexandrához.

Mivel a műsor rohadtul nem a fogyás hogyanjára fókuszált, az egyszeri tévénéző igazából meg sem tudná mondani, miben különbözik a két módszer. Csak az látszik, hogy nagy és eredményes munka van benne. Ami pedig - akár kapott érte valaki kocsit/lakást/utat/bármit, akár nem - elismerésre méltó. Kár, hogy a történet nem erről szólt.

7 megjegyzés:

sezlony írta...

"Komolyan nem értem, miért balhézik Norbi, miért akarja bizonygatni, hogy az ő módszere jobb?"

A két műsorvezető egymást ekézése épp úgy része a forgatókönyvnek, mint bármi más. Az ilyen műsortermékeknél ki van dekázva minden, még az is, milyen viták, drámák és "váratlan" szerelmek mennek át a bulvársajtóba, hogy ott is megfuttassák a műsort. Az eccerű népfi pedig azt hiszi, a műsor jó és érdekes, a "sztárok" pedig sztárok, hiszen még az ujjságban is írtak róluk.

Szerintem nem érdemes úgy töprengeni a jelenségről, mintha valóságos kérdés volna.

Jud írta...

igen, csak naivan azt hittem, hogy tényleg lesz "értelmes" része is a dolognak:(

nem érdemes nézni semmit a tévében.
legközelebb már nem teszek próbát új műsorral :D

sezlony írta...

Jelenleg ezeket a műsorokat nézem (bár csak a három földi adót fogom):
Született feleségek (bár egyre "hihetetlenebb" az a sok sötét titok és bűn)
Dr. House (bár egyre irracionálisabb, hogy nem vágják ki a sunyiba az ilyen drogos orvost)
Panoráma (na, ez se olyan már, mint gyerekkoromban)
Eureka, ha éppen az eszembe jut.

Ezekkel nagy kockázatot nem vállalok :)

Jud írta...

A Született feleségeket elejétől egyszer majd megnézem DVD-ről; a Panorámát ezer éve nem láttam :D; az Eurekát nem is ismerem; a Dr. House-t nézem, bár állítólag nincs még egy ilyen orvosi sorozat, amiben ennyi "technoblablát" nyomnának. De azért tetszik:)

Előtte adják a Shark - törvényszéki nyomozót, azt szoktam még nézni; illetve egy ideig a Jerichot, csak hát a tv2 volt olyan kedves, hogy előbb sutyiban átrakta szombatra, így lemaradtuk úgy 2 epizódról, majd egyszerűen... levették műsorról. no comment.

úgyhogy alapvetően sportcsatornákat nézünk:D meg animal planetet, ha nem mutatnák folyton szegény Steve-et (Isten nyugosztalja), meg a Hustoni állatmentőket (amit woof simán csak sintérműsornak nevez:D:D, de hát az is)...

Bejja írta...

minden mondatoddal egyet értek...
én nézek tv-t van egy csomó rajzfilmcsatorna!!!!! :ugri:

mergenc írta...

Amit érdemes megnézni, azt le lehet tölteni és punktum. :)
Amúgy meg dögöljenek meg a nyikhaj köcsög fitneszfasiszták, aki ott szenvedett, az valószínűleg nem ők voltak*, szóval lehet kussolni. Amúgy én lefogyasztok bárkit, ha szabad kezet kapok, faterom hátsóudvarában pl isteni kuglifák várják, hogy valaki szétvágja és berakodja őket és vannak még ötleteim.

* Mondom blindre, nekem sincs tévém. :)

fairylona írta...

Vilagos, hogy ez kezdettol fogva nem a fogyni vagyokrol meg a segito szandekrol szolt. (Ha igy lenne az o egeszseguket is szem elott tartottak volna.) Egyikuknek se szivesen neznem meg a boret. Lehet, h maris banjak...