2008. február 5., kedd

Super Bowl

Év közben teljesen megfogott az amerikai futball, pedig első látásra túl durvának tűnt, mi több, nevetségesnek: egy rakás, ostoba melák kicsi-a-rakást játszik, amit csak az olyan birkák néznek örömmel, mint az amerikaiak.

Ennél nagyobbat persze nem is tévedhettem volna, az amerikai foci fényévekkel izgalmasabb és érdekesebb, mint az európai. Tiszta stratégia, nem csak a puszta erő dönt, és baromira irigylem a szakkomentátorokat, hogy olyan gyorsan átlátják, ki merre moccant, hol hibázott vagy milyen bravúros megmozdulást hajtott végre... Nekem ehhez alapvetően kell a lassítás, mégsem von le semmit a látvány és izgalom értékéből. (Sőt!)

Új nézőként nem tudtam semmit az egyes csapatokról, a könnyen sztárokká váló irányítókról, elkapókról, tulajdonképpen édes mindegy volt, kinek "drukkolok"... Hát persze, hogy a New Englandet választottam (:D), szép volt a mezük, szimpatikus sportember az irányítójuk, meg hát mégis csak látszott, itt valami készül, itt most legenda születik. (Levin divatszurkolónak is titulált (:D).)

Szóval... félig legendává is lettek. Tegnap megnéztem a Super Bowl ismétlését, bánom is, meg nem is; woof látta élőben, és azt mondta, nagyon jó meccs volt, a Giants egyre szimpatikusabb lesz a végére meg minden...* Ez igaz is, Eli Manning egy óriás termetű kölyök a játszótérről, és... zseni.**

Mikor beszaladtak a pályára a játékosok, látszott rajtuk, mennyire fel vannak spannolva, és biztosan megfogalmazódott bennük, milyen jó, milyen hatalmas érzés, micsoda lehetőség a sorstól, hogy ott lehetnek.

És milyen baromi nehéz lehetett a NE-nek úgy levonulni, hogy tudják: a sors egy mérhetetlen nagy ajándékától estek el. Ráadásul milyen nüanszokon múlott!

Nagy drámáért nem kell hollywood-i filmet nézni. Ez valódi.

Jövőre is a New Englandnek fogok szurkolni.

(Martin bácsi meg most már tényleg nekifekhet a sagához, nem vonják el a figyelmét holmi futball meccsek! :D)


*Martin bácsi Not a blogbejegyzései nagyon mókásak!
**Persze nem csak rajta múlt. Ez a meccs a védelmen állt és bukott.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hűbasszus, kineveltem egy szakértőt. :-P

woof

Librarian írta...

Ennél jobb film tényleg nem kell. Majdnem veretlen bajnokok, minden rekordot megdöntöttek, az ellenfél tipikus lenézett underdog, akinek az edzőjét már mindenki temette a szezon 4. hetében, az irányító az öccse a tavalyi győztesnek...mi kell még?

Jud írta...

tipikus lenézett underdog? a NE részéről nem emlékszem ilyen megnyilvánulásra, sőt mindig óvatosan fogalmaztak, ha esélyekről kérdezték őket.
igaz, a szezon elejét nem néztem:)

Librarian írta...

nem a másik csapat nézte le a giants és tartotta őket underdognak, hanem a többi 5 milliárd ember.:)

Névtelen írta...

Azért a soccerben is van rengeteg taktika csak a tévén nem mindig jön át mert csak egy szeletett látsz a pályából.
Persze az amerikai focit nem múlja felül, de hát ez már nem is sport, hanem körökre osztott startégiai játék!

kavics

Jud írta...

librarian: jah, értem:) nem vagyok szakértő :D

kavics: á, unom az európai focit, olyan baromi sokat kell várni, hogy végre valami helyzet legyen, amit az olyan laikus is tud értékelni, mint én :D