2008. április 11., péntek

Áprilisi ez+az II.

Nem tudom, ki hogy van vele, de jóval nehezebb úgy figyelni az előadásokon, hogy odakint tombol a napfényes idő. Meg az is biztos, hogy van egyfajta "edzettségi fok" az egyhelyben ülés és jegyzetelés tekintetében: minél távolabb kerülnek az egyetemi évek, az ember annál nehezebben ücsörgi végig a továbbképzések óráit.
De azért csak túléltem ezt az öt napot, és nem hiányzott az internet, a hírek, a tévé... Asszem azok után a bizonyos blogok után az indexet is "tiltólistára" rakom. Megállni persze jóval nehezebb lesz, hogy ne klikkeljek rá, de amikor olyan jóóóóól elvoltam öt napig anélkül, hogy tudtam volna, mi folyik a nagyvilágban! Boldogok a tudatlanok, na. (:D)

***

Megvan a Galaktika novellapályázatra szánt, harmadik novellám vázlata is, most már csak meg kéne írni. De nem ma, most nem vagyok olyan állapotban. Ellenben tökéletesen alkalmas az idő egy kis StarCraftra, ha minden igaz, hamarosan összecsapunk Bejjával, muhaha!

***

A HP pályázatán nem válogatták be a három oldalas kis irományom, így nem lehet rá szavazni és a verseny további részében sem vesz részt. Bár igazából nem is lep meg a dolog. Valóban nem odavaló írás volt, talán túl komor hangvételű, túl szabadszájú szereplővel (Hanna és woof szerint egyaránt a helyükön voltak a káromkodások, ami megnyugtató, ezek szerint képes vagyok egészen életszerű párbeszédeket összehozni). Majd talán később kezdek vele valamit, mint sok más írásommal. Ezek a pályázatok mindenképpen jók arra, hogy az ember kipróbálja magát, képes-e tematikus megkötés és korlátozott leütésszám ellenére írni. Határidőre.

***

Most amúgy - nem a sikertelen pályázat miatt - kicsit sötéten látom a megjelenési lehetőségeket. Nem mintha valaha is ettől tettem volna függővé, hogy írok-e vagy sem (ennyi erővel felhagyhatnék ezzel az időigényes passzióval), de azért rossz belegondolni, hogy gyakorlatilag 2006. májusában jelent meg utoljára novellám (a 77 kötetben). Igaz, nem is próbálkoztam azóta sehol.
Ám, ha valaki ír, lassan kialakul benne a megjelenés iránti vágy természetes igénye. Csak hát ez nem olyan egyszerű - legalábbis nekem. Sajnos évekig is üldögélek egy-egy novellán, mire meg merem mutatni másoknak (vagy egyszerűen megírom, és nem foglalkozok vele többet, hiába tudom, volna még mit csiszolni rajta). Talán éppen ezek a pályázatok fognak ebből a "langyosvízből" kihúzni, akár elérek rajtuk valamit, akár nem. Legalább lesznek újra "kulcsrakész" írásaim.

1 megjegyzés:

Raon írta...

Szerintem egyáltalán nem baj, ha sokáig érlelődik egy írás - legalább tiszta lelkiismerettel adhatod le, hogy eleget dolgoztál rajta. Bár azt hiszem, a megjelenést mellétéve (nálam 2003 volt az a dátum) értem a problémát... szóval ha kitalálsz valami univerzális gyógyszert, feltétlenül írd meg. Ha nekem jön össze előbb, én is szólhatok. :)