2010. április 18., vasárnap

Medvehagyma, Orfű, Festivo

Egy hete ismét kint jártunk a Medvehagyma Napokon, Orfűn, és most szombaton is arra sétáltunk a családdal, íme néhány fotó.

Ezúttal nem volt olyan szép idő, mint legutóbb, viszont most is sok embert vonzott, ismét dedikált Nagy Bandó András, ismét lehetett enni különféle medvehagymás cuccokat, pálinkakóstolót is találtunk a karácodfai Gergely kecskefarm tulajdonosai jóvoltából.


Madárijesztő versenyt is tartottak, nem tudom, melyik nyert, de nagyon komoly zsűri járt körbe, és értékelte az ötletesebbnél ötletesebb darabokat, íme néhány:


ű
Nyálcsorgatónak:


Marika nénit pedig áhítattal bámulta a tömeg, amint gyúrta, gyúrta a medvehagymás tésztát. Oldalt szórólapon a pogácsa receptje, egyet lenyúltam, ha valakinek kell, szóljon.

Aztán "kisvasútra" pattantunk, és átfurikáztunk a Pécsi-tó túloldalára, ahol remek medvehagyma mezők várták a kényelmes turistákat. Meg is szedtük magunkat, a héten kétszer főztem medvehagyma levest, ami inkább főzelékállagúra sikeredett, további szatyrokkal lefagyasztottunk belőle. (Egyébként most kell még szedni, mert hamarosan virágzik.)


Ezek pedig már a tegnapi séta alkalmából készültek, részben Woof kattingatott, én pedig egy régi vázlatfüzetembe firkálgattam fotózás helyett.



Megy a kajakedzés. Erre már nem volnék képes


Kemencés udvar felújítás alatt, úgyhogy most nem tudtunk bemenni



Zöld szőnyeg a Mecsekben (a Bakonyban is találni, ill. Zalában). Amit húsz perc alatt szedünk, kb. tízezrekért lehetne eladni néhány megyével arrébb...


Már nyújtózkodnak a bimbók, egy hét, és a Mecsekből tündérerdő lesz megint

Az Orfűi Medvehagyma Fesztivál évről évre fejlődik, családias hétvégi programból egyre komolyabb kézművesvásár, sütögető és egyéb szabadidős programot kínáló rendezvénnyé kezdi kinőni magát. Szerintem érdemes ilyen tájban erre járni, és belekóstolni, de ha valaki le is marad róla, a medvehagymák nem szaladnak el. (És most megéheztem).

Nincsenek megjegyzések: