2010. október 24., vasárnap

Pörgés

Na, nem Robert Charles Wilsoné, hanem az enyém, úgy nyár eleje óta.
Gondoltam, olyat teszek, amit még nem, és amit mások rendszeresen szoktak: számvetést, miket írogattam össze az utóbbi időben. (Csak összehasonlításul: tavaly kb. 3 novellát írtam, egy színművet, dolgoztam persze a regényen, valamint a A Bach-gépen, és kifújt, 2008-ban kb. 5 novella sikeredett, ebből is 3 másfél oldalnál rövidebb történet volt, és akkor kezdtem az anyaggyűjtést a regényhez.)

Artisták a ködben - flashfiction(?), kellemetlenül negatív gondolatokkal.

A hideg helye - egy régi ötletemet vettem elő újra, amit még a Delta Műhely első évében vetettem először monitorra. A végeredményt mára átírhatatlannak minősítettem, ezért újrakezdtem a novellát. Lett is belőle valami majdnem más.

A magány sárga sivataga - flashfiction (-), avagy milyen ötletei támadnak az embernek biciklin ülve, munkába menet, furcsán hűvös nyári reggeleken. A novellának egyébként az égvilágon semmi, de semmi köze az előző mondatban írtakhoz. Ez sem egy vidám darab mondjuk. (Van egy festmény párja is, amit egyelőre még nem tettem közzé.)

A fájdalmak férfija - eredetileg ez is egy régi novellám/hangulatszösszenet volt, amiből az elmúlt hetekben rádiójátékot írtam.

Kutyák a hídon (munkacím, de lehet, hogy végleges) - néhány perces színmű.

A teremtés színtana (szintén valószínűleg végleges munkacím) - flashfiction, friss ropogós, nem tudom, jó-e, majd visszatérek rá egy hét múlva.

Év elején ezeken kívül írtam egy másik néhány perces színművet (Bizalom), egy valamivel hosszabbat (Millenniumi kölykök), és kipofoztam egy régi novellám (azaz leválaszottam egy nagyobb egészről, és kissé más értelmet adtam neki), Ragadozók és emberek címmel.

Szerdán befejeztem a harmadik regénykéziratomat. (A munkacímet sem árulom el.). Most újraolvasás következik, aztán valamikor jövő év elején próbaolvasók kerestetnek.

Ezeken túl festettem - nem is tudom - mennyi akvarellt (lásd pl. előző bejegyzés), csak olajfestmények terén nem állok jól, kettőt fejeztem be, egy harmadik még mindig ugyanúgy áll, mint nyár elején, és lehet, hogy így is marad (egy negyediknek Szegeden estem neki, feszültséglevezetésként, olyan is lett).

Hogy minőségre milyenek? Nem tudom, most ezen a szinten tartok. A visszajelzések - már amiket mások is olvastak rajtam kívül - mindig vegyesek, és akkor lenne baj, ha mindenki csak dicsérné, vagy csak lehúzná.

Azt hiszem, nem hagytam ki semmit. Ja, de. Cikkeket is írtam, úgy... hatot. Megjelenésük előkészületben. Hogy hol, az egyelőre legyen  szintén titok.

4 megjegyzés:

mohicane írta...

De sok egypercest írtál! Erről a pályázatról tudsz?
http://www.newscientist.com/article/dn19561

Névtelen írta...

Igen, köszi! Az egyiket kifejezetten ez a pályázat ihlette. :)

Jud

mohicane írta...

Örülök neki. Remélem, be is küldöd, és hasonló eredményt érsz el, mint a színdarabbal!

Névtelen írta...

Ez a terv. Aztán a reménykedés. :D

Jud