2011. március 28., hétfő

Én, a láthatatlan

A napokban lemondtuk a tévéelőfizetést. Volt, aki megrökönyödött, hogy "de hát akkor nem tudtuk tévét nézni!". Hát, ez volt a cél. Eleve ritkán ültem oda, és az utóbbi időben, mióta elhatároztuk, hogy nincs rá szükségünk, még kevesebbet néztem. A Paprika TV jópofa volt, de főzőműsorokért megtartani húsz csatornát ("Got thirteen channels of shit on the T.V. to choose from"), minek, a teniszmeccsek meg a bringaközvetítések is klasszak, mégis, ezekről is elfeledkezem, és már rég lement az adás, mire eszembe jut, hogy nem néztem meg. Hírek pedig... eh.

Az utóbbi időben (sőt, jóval korábban is, csak némileg más dolgok miatt) felment bennem a pumpa, a riporterek általában bénák, nem tudnak magyarul, hiába rágja szájukba a rendőrségi szóvivő a pontos minősítést, még a jogvégzett csigatévés sem képes megjegyezni. És az interjúalanyok? Politikusok, ügyvédek, szerencsétlenül járt honfitársak, ún. celebek (vö. macskajancsik), egyéb megnevezhetetlen létformák, akik általában hülyének nézik a képernyő másik oldalán ülő hétköznapi nyárspolgárt (engem). Nem fognak hiányozni. Attól félek, így is bőven sok fog eljutni hozzám belőlük és az ocsmány dolgaikból.

A "társadalomból kivonulás" nem lenne teljes, ha ma nem töröltem volna az iwiwes regisztrációmat is. Már jó ideje nem a saját nevemen voltam fent, ismerősöket nem kerestem, ellenben apránként töröltem őket (főleg ostoba hoax-ok továbbküldésekor), és kizárólag akkor léptem be, ha üzenetet kaptam.

Aki akar, a nevemre rákeresve megtalál a neten. Sőt, így biztosan megtalál, iwiwen már jó ideje amúgy sem.

Fészbúkra eleve nem regeltem, nem is fogok. Biztos van, aki ettől megőrülne, se tévé, se iwiw, se fészbúk - létezem én egyáltalán? Legfeljebb láthatatlan lettem.

5 megjegyzés:

Raon írta...

Nekem már vagy nyolc éve nincs tv-m. A sportközvetítés néha hiányzik, a többi nem. A dvd-kkel meg azt és akkor nézek, ami nekem tetszik. Szerintem felszabadító érzés, az emberek többségének ki kellene próbálnia (legalább azért, hogy legyen összehasonlítási alapja). Szóval az öreg isten hozott az új világban. :)

Nihil írta...

Én a TV-t tervezem lemondani... bár a természeti csatornák hiányozni fognak.
Hmm... azért remélem, az átveréseket/kamukat továbbküldő emberek kaptak valami ultimátumot, mert egy friss hús könnyen beszopja az ilyeneket. Emlékszem, én 2006-ban, pár hónappal a regisztráció után kaptam egy "figyelmeztető" levelet, hogy küldjem tovább, mert van egy baki, ami kár tud okozni, ha nem teszünk ellene óvintézkedést... aztán családom hívta fel rá a figyelmem, hogy ez kamu. A második az volt, amikor egy rákos kislány műtétjére gyűjtöttek - vagy hasonló -, és bevallom, naivitásomban nem hittem volna, hogy van ember, aki ilyennel viccel. Nem, való életben találkoztam hasonló kamukkal ("Tessék már adni egy ezrest, mert a húgomnak kell a kenyér"), de ezt elhittem, szűk félévvel az előbbi után. Másrészt viszont a "küldd tovább, különben meghal egy szeretted", illetve a "kihagyhatatlan pénzügyi lehetőség" típusú közleményektől a falramásztam... idén helyre is raktam valakit, töviről-hegyire elmagyarázva, hogy - az előbbit - miért is tartom ordas nagy bunkóságnak. Nem válaszolt, és nem tudom, törölt-e, mert eléggé periférikus valaki volt, egy ismerősöm ismerőse. Egyszer meg azért nem jelöltem vissza valakit, mert a sünös dolgaim miatt úgy jelölt be, mintha Jobbikos összejöveteleken ismertük volna meg egymást, amikre én biztos nem mentem volna el, és amúgy is utálom a politizálást.
Mindegy, én átsündörögtem az arckönyvre (nem, nem így hívom, csak most), az iwiwen meg kéthavonta egyszer ha kapok valamit... egyelőre ezért lusta vagyok törölni.

adeptus írta...

Én kb. egy hónapja töröltem az IWIW-hozzáférésem, mert egy ideje csupa spamet kaptam. Itt, Budapesten nincs tévém, a sportközvetítések zömét tudom nézni streamen, más nem nagyon érdekel. A Facebookot használom, de nem érzem magam függőnek.

onsai írta...

Jól tetted, Jud.
Én kb hat éve szoktam le a tévéről, bár maga a készülék megvan. A hiradóktól depressziós lettem, a valóságshow-k meg idegesítenek. Neten ugyanúgy mindent el lehet érni.
Az iwiw meg a facebook sem annyira jelentős, csak egy szubkultúra kattant rá nagyon.

Jud írta...

Raon: igen, a felszabadító érzés helyénvaló kifejezés rá, csak nem akartam ilyen "nagy szavakat" használni.

Nihil: volt, akinek visszaírtam a legátlátszóbb hoaxok láttán, és akkor durrant el az agyam, amikor azt a választ kaptam, hogy jójó, de nekem is továbbküldték, ezért én is továbbküldtem... Ment a levesbe, a többiekkel együtt. :D Már csak ezért sem láttam értelmét az iwiwen maradni.
Mások gyakran nézegetik ismerőseik adatlapjait, nekem ez sem jut eszembe soha.

Adeptus: próbáltak meggyőzni, milyen jó a facebook meg minden, de semmilyen indokot nem tudtak felhozni, ami miatt legyűrhetetlen késztetésem támadna, hogy regeljek.

Onsai: a facebook használóit nem tekintem szubkultúrának. Sőt, szerintem több lett, mint divathóbort. Anélkül, hogy túlbecsülném, azért az mégis érdekes, hogy az arab világban zajló eseményekhez nagy mértékben hozzájárult ez a közösségi háló.

A készüléket mi is megtartjuk, DVD-t, képeket fogunk nézni rajta. Néha.