2011. június 19., vasárnap

Meghívó kiállításokra és előadásokra - Salgótarján, XXXI. Hungarocon

Jövő pénteken, tehát 2011. június 24-én Bódi Ildikó megnyitja a XXXI. Hungarocont Salgótarjánban. A helyszín a Frei Café, ahol három kiállítás is megtekinthető a hétvége alatt: Varga József képei és az egyesület illusztrációs pályázatára érkezett legjobb művek, valamint az én néhány festményem. Lesz egy negyedik ráadás-kiállítás is a magyar SF klubélet ereklyéiből. 

Azt még nem tudom, mennyi fog elférni a falon, azért én több mint tíz képet elviszek; aminek nem jut hely, azt csomagtartóból kiemelve külön kérésre megmutatom.

A képeimről Hanna mond majd pár keresetlen szót, aminek két okból is örülök: egyrészt már egyszer megnyitotta egy kiállításom (a Szellemlovasban), és tök jól sikerült, másrészt nem nekem kell beszélnem róluk.

A héten évzáró "terítést" tartottunk rajzórán, és furcsa volt az alkotás folyamatáról, a "mi munkál benned festés közben" témáról beszélni - persze kérésre, mert magamtól nem szoktam ilyesmiről szövegelni. Az a kérdés, hogy "mit fejeznek ki a képeid?", szerencsére nem hangzott el, ez kb. annyira rossz, mint amikor az írótól azt kérdezik, miről szól a regénye.

A Conon - ahogy azt már itt is írtam - előadást is tartok a Literátorműhelyben. Ez meg azért érdekes, mert immár hat éve, hogy először jártam a rendezvényen, és az íróknak szánt "kurzusra" is betoppantunk. Egy nagy kerek asztalnál két íróvannabí jegyzetelt szorgosan (egyiküket sem láttam viszont a hazai SF rendezvényeken), az előadást pedig Vásárhelyi Lajos és Bihari Péter tartotta. Ha akkor nekem valaki azt mondja, néhány év múlva te állsz ki, nem hittem volna neki. Kíváncsi leszek, hányan és kik jönnek le pénteken, és közülük mennyien fognak beülni a délutáni szeánszra. Remélem, minél többen.

Az én témám - és szerintem már erről is tettem említést - a leírás lesz. Az ötletet a saját regényem írása adta, amiben ez az elem dominál, és ahhoz képest kevés benne a párbeszéd. Ennyi leírást még az életben nem írtam, ugyanakkor csak utólag jutottam hozzá Monica Wood rendkívül hasznos írástechnikai könyvéhez, a Descriptionhöz. A téma nagyon tág, végül úgy döntöttem, a félórácskában a mutatás-mesélés fogásairól és a nézőpontokról beszélek, és ha marad idő, akkor néhány érdekességet is megemlítek, pl. flashback használata, időjárás, gyermek nézőpontja, névadás fantasztikus művekben. Meglátjuk.

Gyertek a XXXI. Hungaroconra, ha nem is a Literátorműhely (ahol rajtam kívül Hanna és Vásárhelyi Lajos tart majd fejtágítást) vagy a kiállítások miatt, ugyanis lesz még program ezeken kívül. Akit pedig semmi sem nyűgöz le, annak ajánlom a Frei Café süteményeit. Meg az esti tábortüzet a koli udvarán. És a társaságot.

Nincsenek megjegyzések: