2011. június 3., péntek

Pécs plein air

Egyre jobban élvezem, ha élőben, szabad levegőn, "plein air" festhetek. Ritkán van rá alkalmam, úgyhogy most, hogy viszonylag rövid időn belül kétszer is sikerült, különösen örülök.

A Málomi-tónál május második felében enyhén leégtem a napon, miközben ez a kép készült:



Múlt héten pedig a rajzosokkal másztunk fel a Mihály utcába, ahonnan nagyjából ez a látvány fogadja az arra járót:



Vicces volt, hogy a házban, ami előtt letelepedtünk, egy tini lány bekapcsolta a dáridó-diszkót, és iszonyú fals hangon danolászott hozzá. Rögtön lekapcsolta, amikor meghallotta kintről a galád nevetésünket. Később, amikor a Nap lentebb ereszkedett, és az árnyékunk a hihetetlenül meredek utcán húsz méteresre nőtt, árnyjátékoztunk.

A képen egyébként látszik az idő múlása, azt hittem, sokkal gyorsabban ki tudom majd festeni a ceruzavázlatot, ezért feldobtam az első árnyékfoltot a templomtorony mögé. Tévedtem, a színezés elhúzódott. Mint minden képből, ebből is tanultam.

Mindkét festmény akvarell, 35x45 cm-es papíron.

2 megjegyzés:

Melan írta...

Tényleg így néz ki... de hol a kép hátteréről a hőerőmű? :D

--LG

Jud írta...

Ez még azelőtt készült, hogy az erőmű megépült volna! :bolond: