2011. június 16., csütörtök

Pécsi kortyolgatások

Igazából nem csak kortyolgattunk, de ettünk is grillezett pisztrángot a kedvenc kilátóhelyünkön:


Tüke Borház Hangulat

És ha már nálam volt a rajzfelszerelés, kicsit ügyködtem is. Rég rajzoltam akvarellceruzával, és ezután a festmény/rajz után sem döntöttem még el egészen, vigyem-e a Caminóra a vízben oldódó festékceruzákat. Másként viselkedik, mint az akvarell, és a festékmennyiséget is nehezebb korrigálni. Megszoktam a hagyományos módszert, aminek sokkal több előnye van, mint az akvarellceruzának: száraz felületre felviszem, miközben próbálom belőni a mennyiséget, aztán vizes ecsettel elkenem. Végül itt is előkerült a rendes festék, amivel el lehetett mélyíteni a színeket.

A ceruza kétségtelen előnye az, ha majd a Caminón megállunk valahol, és nincs sok idő, talán egyszerűbb egy gyors vázlatot készíteni, és később, a szálláson elkenegetni.

A hétvégén visszaszereztem öcsémtől az egyébként mindkettőnknél kölcsönben lévő hátizsákot, és amikor kézbe fogtam, rögtön megrohantak a caminós emlékek. Belegondoltam, ennek a táskának (tenksz tu Rita) az idei lesz a negyedik útja. Meséltem is tegnap öcsémnek, mire ő: "De jó neki!" És hozzátette, hogy szerinte rengeteg időm lesz a Portugál Úton festeni. Úgyhogy lehet, mégis itthon marad az akvarellceruza?


Ezek pedig már a Sétatér Fesztiválon készültek tegnap, a Tüke standnál kezdtünk. Nincs kint túl sok pincészet, de azért van miből választani. Járjatok Pécsett, igyatok borokat, egyetek sajtokat! (Az is van kint). Nézzétek a szabadtéri előadásokat! (És a POSZT miatt itt mászkáló sok színész-hírességet). Sajna a kézművesek már nem voltak kint, pedig elterveztem, hogy veszek megint tűzzománcos nyakbavalót.



Nincsenek megjegyzések: