2011. szeptember 21., szerda

Létezem, csak nem ott

Az lett, amit sejtettem. Napok óta nem léptem be, eszembe sem jutott az egész.

Flaviának hála, viszonylag hamar megleltem azt az opciót, hol a jóbüdösfrancba' lehet törölni magam fészbúkról. Bájos volt, mert amikor rákattintottam a Deactivate yourself your account-ra, random beadott pár fotót, hogy ki mindenki fog misselni. Drágáim! Ugyan, dehogy! 

Aztán a rendszer virtuális zokogások közt megkérdezte, miért hagyom én el őt a barátaimat, akik mind misselni fognak, és felsorolt pár opciót megjelölhető indokként. Olyanokra rákattintva, hogy túl sok értesítést kapok, behoz egy külön ablakot, hogy ezt ám lehet menedzselni, te láma júzer. Neheeeeem, ez nem ok.

Kattint: "egyéb". 

Aki akar, így is megtalál.

Mert létezem. Csak nem ott és nem úgy.

11 megjegyzés:

raves írta...

Akkor most mi értelme volt regelni, aztán törölni?

Ha kíváncsiság hajtott, akkor meg mire számítottál? :)

Egyik közösségi oldal olyan, mint a másik... Mindig Ford Fairlane hasonlata jut eszembe Zuzu Petals kapcsán :)

Jud írta...

Persze, hogy a kíváncsiság hajtott, tudni szerettem volna, miben más, mint az iwiw, mire lehet használni. :)

acélpatkány írta...

Szerintem annak hogy egy hétig se voltál fent és alig csináltál valamit nem sok értelme volt...

Névtelen írta...

Dehogynem: amikor Jud ilyen hamar kiszállt, rengeteg jóval értelmesebb tevékenységre is fordítható időt takarított meg magának az életéből. Nekem van f*szbúk oldalam, de nem én üzemeltetem; ki is szaladnék a világból, ha rám maradna.

RR

onsai írta...

Ó, Jud, sznob vagy. Tudjuk. :P

Jud írta...

Acélpatkány: mert nem tudtam mit csinálni. Nem volt ott semmi, amihez lett volna kedvem hozzászólni, pezsegni. Valaki játékokat játszik, én fészbúkon kívül sem.
Azt mondják, azért jó a fészbúk, mert villámgyorsan össze lehet rántani pl. egy baráti sörözést. Vagy egy forradalmat az arab világban. :D
Kétség kívül hasznos funkció.

Onsai: ha ez a sznobság, vállalom! :D

Nem, ez tényleg időrablás volt számomra. Megnéztem, nem kell, nem mondhatja senki, hogy evés nélkül kritizálom a pudingot.

Chelloveck írta...

Én elsősorban ismeretközlésre, még elsőbb sorban információgyűjtésre és nem utolsó sorban ismerkedésre használom. Olyan cuccokat szedtem össze így, amikről korábban álmodni sem mertem volna, és olyan emberekkel kerültem kapcsolatba, akikkel soha nem gondoltam volna, hogy fogok - nem is tudtam volna elérni őket semmilyen más módon. Több, mint egy évig homályban tapogatóztam, és persze az elején vagy nem foglalkoztam vele, vagy beleestem a szokásos facebookoló-hibákba (játék tesztek faszkodás) míg végre tudatosult bennem, hogy én is használhatom a Facebookot, nem csak a Facebook engem.

Bátran ki merem jelenteni, hogy az én sci-fi rajongói életemben - és újabban az RH-bio projektemben - hatalmas minőségi váltást hozott a Facebook. (Mondjuk a blogomat majdnem kinyírta, de ez elsősorban annak köszönhető, hogy a cuccaimnak szélesebb körű érdeklődő és értő közönséget találtam ott, mint a magyarul írott posztjaimmal - ami persze természetes is.) Én úgy érzem, hogy amikor fent vagyok, akkor is értelmes tevékenységgel foglalkozom.

Névtelen írta...

Chello: Nem vitatom a tapasztalataidat, de szerintem egy vagy az ezerből. Az exem például nem buta nő, de mióta rácuppant a F*szbúkra, sztenderd program lett nála a napi két-három óra Pet Society meg Sorority Life, plusz egy óra lájkolás és üres fecsegés mindenféle virtuális ismerősökkel. A szakmája amúgy pszichológus, szóval ő is vágja, hogy ez pótcselekvés, de akkor se bír lejönni róla az istennek se. Esküszöm, láttam már kevésbé függő hernyósokat.

A másik problémám, és ezt szintén tapasztalatból tudom, hogy a f*szbúkos profilodból minimális hekkeléssel annyi személyes infót lehet lerántani rólad, ami totál kiszolgáltatottá tesz téged vadidegenekkel szemben. Aztán hazajössz a nyaralásból és nézel, hogy bassza meg, ki van pakolva a kéró.

Nekem már önmagában a net elegendő pozitív változást hozott a kommunikációs szférámban (három hónapja férek hozzá rendszeresen), ez a szint nekem elég, a közösségi oldalakból nem kérek.

RR

Chelloveck írta...

Zsolt, ezekben mind igazad van. Nem csak abban, hogy egy vagyok az ezerből, hanem még a függőségben is. Néha én is érzem magamon a tüneteit, egy kívülálló pedig biztosan szánakozva nézi a tevékenységemet. Pedig nem nevelek állatot és nem szüretelek málnát percre pontosan. Egyelőre ott tartok, hogy megéri nekem ez az időbefektetés, és még jobban meg fogja érni.

Adatvédelmileg is igazad van. Próbálok vigyázni, de nemrég megnéztem az Ügynök életét, és a tüdőszűrős rész után rájöttem, hogy mindegy, net vagy nem net, a hatvanasokban sem szaroztak sokat az elvtársak. (Mondjuk az én kérómat pakolhatják. Mások számára értéktelen cuccokkal van tele, amit tehertakszin elszállítani többe kerül, mint amennyiért elkótyavetyélhetik hozzá nem értőknek. Pl. könyvek, filmek. A pénz, az ékszer, a szórakoztató elektronika elenyésző mennyiségben van jelen benne. Törtek már be hozzám a régi kéglimbe a körúton. A nyomokból láttam, hogy sík idegek lettek a faszkalapok, hahaha!! Kínjukban elvittek tíz MÁGNESlemezt (!) meg egy Pall Mall sporttáskát, amiben az akkori csajom pucér fotói voltak, de leszarom, mert úgyis összeveszőfélben voltunk akkor már. Mondjuk utána rendet rakni szar volt. De a folyószámlámról több érték tűnik el havonta; "legálisan".

Ha valaki még ismer téged, az is levágja, hogy három hónapja van rendszeres neted, lol! Gőzerővel vagy jelen azóta. :) Én nem bánom; csípem, amiket irkálsz.

Jud szerintem elkapkodta. (Nem tudom, mire számítottál, Jud, egy hét alatt. Ja, jut eszembe, idéztem tőled a legújabb posztomban, hahaha!)

Jud írta...

Továbbra sem hiányzik a fészbúk. :)
Chello: gondoltam, hogy a RH-bio miatt is neked a FB sokkal több, mint közösségi oldal.
A másik, amit Zsolt mondott: igen, a biztonság, ki mit oszt meg a tevékenységéről, amiből sec-perc alatt kideríthető, elment-e a hétvégén hazulról vagy nem... Vagy sokkal egyszerűbben kideríthető, kikkel állsz kapcsolatban...
Nyilván ezt is be lehet valahogy állítani, csakhogy engem az egész fészbúk hagyott végülis hidegen. :)
Nem vagyunk egyformák.

Azt láttam, hogy idéztél tőlem. :)

Abdul írta...

ha eddig is normálisan működött a napi életritmusod fb nélkül, akkor tényleg semmi értelme belemerülni. sokat nem ad (keveset is csak ritkán), viszont idő- és energiatolvaj a dolog. az addikciókra hajlamos emberre meg különösen veszélyes a sok játék, baromság, csillivilli fos.