2011. szeptember 14., szerda

Most egy darabig létezem

Sosem kötöttek le a közösségi oldalak, egy idő után az iwiwet is untam, ezer évenként egyszer léptem be, aztán álnévre váltottam, immár tízezer évenként egyszer néztem be, pl. ha valaki ott írt e-mailt (pedig mondtam neki, hogy ne, mert egy nagy szar a levelezőrendszere), és néhány hónappal ezelőtt (van az már talán egy éve is???) töröltem a regisztrációt.

Mindenki mondta, a fészbúk más, a fészbúk hasznos, interaktív, biztonságosabb, szórakoztatóbb, megbízhatóbb, végülis, az adathalászok már a gmailből is megtudtak rólam mindent, amit csak akartak, egyszóval... fészbúk!

A napokban regisztráltam.

Gyerekek!

Néha. Halvány. Lila. F... sincs, ki jelöl be, máskor én gondolkodom, hogy most vajon félrekattintottam, meg mi a tök történt, és arra már rájöttem, hogy van ez az üzenőfal, ahová mindenki felírja az aznapi legfontosabbat, és ha én hozzászólok, onnantól fogva a rendszer minden egyes további hozzászólásról küld e-mailt. Ja, meg lehet lájkolni, meg lehet nemtetszikezni, meg hirtelen megneveződöm mások galériáiban általam sosem látott fényképeken (és erről is kapok értesítést), és én is tölthetnék fel egy rakás képet életem állomásairól, és megnevezhetném rajta a barátaimat, rokonaimat és egyéb lényeket, akik aztán értesítést kapnak arról, hogy megneveztem őket, és odajöhetnek lájkolni meg nemtetszikezni...

Az volt az első dolgom amúgy, hogy minden egyes értesítésfajtát (van belőle vagy HARMINC!! Atyaurisssten) kilőttem a francba (miután Whoisnot megmondta, hol kell kilőni őket, de sajnos nem, nem sikerült maradéktalanul mindet, mert volt, amiről azt gondoltam - én kis naiv -, hogy ááh, ilyenről sosem kapok levelet úgyse! NEM A FENÉT NEM!). A regisztrációt követő öt percben jött vagy NEGYVEN levél, hogy én kit jelöltem ismerősnek, engem ki jelölt ismerősnek, hogy elfogadta a felkérést, hogy üzent az üzenőfalamon, aztán válaszoltam, és arra válaszolt...

Aztán van ez az ablak, hogy ki lehet még ismerősöd, és ez állandóan felugrik, ha valakit ismerősnek jelöltem, vagy visszaigazoltak egy bejelölést, pedig hajahajaahajahajjjj, vannak ott olyan arcok, akiket konkrétan letiltottam gmailen, most még az kell, hogy megint viszontlássam őket. Még akkor is, ha nem leszünk barátok fészbúkon sem soha. (Biztos vagyok benne amúgy, hogy van erre is egy mélyen eldugott opció, hogy nemtetszikezzem a lehetséges ismerősöket).

Ma meg kaptam valami blogkérőfigyelő nem tudom micsodát, Ilona, édes vagy, de fogggalmam sincs, mi ez, mire jó, hogy működik, valamire kattintottam, aztán valami permissiont kért, amitől berezeltem, és inkább kiléptem az egész hóbelevancból.

Tegnap és ma böcsülettel végigpörgettem amúgy az üzenőfalat, 90 % nem érdekel, maradék 5 % még annyira sem, mert politika meg hírek meg számomra alapvetően ismeretlen személyek ismeretlen személyekkel mocskolódnak, miközben csak a hozzászólások egyik felét látom, és van még 5 %, ami érdekel, de azokat meg már olvastam a neten valahol másutt.

Szóval egy darabig még létezem, aztán eltűnök hirtelen.

Feltéve, hogy a Kbszottul Hihetetlenül SOK opció között megtalálom, hogy hol a fenében kell törölni magam. De majd úgyis lesz, aki megmondja - kommentben az üzenőfalamon, amire majd válaszolok, és amit lájkolhatok meg nemtetszikezhetek (rögtön egymás után), és ha sikerül magam törölni, úgy majd biztos azt is lájkolják mások, vagy nemtetszikezik. Ilyen az élet. Fészbúk.

9 megjegyzés:

Bejja írta...

security settings -Deactivate your account- stb:)

Csak hogy ne kelljen lájkolni:)

Névtelen írta...

Nekem sikerült megtalálnom még jó régen, gyorsan véget is vetettem félórás fészbúkos létezésemnek - igaz, ez a fél óra nagyjából erre ment rá:)

Komaváry írta...

Hát, a facebook az ilyen.

De a google plusz az más, az hasznos, interaktív, biztonságosabb, szórakoztatóbb, megbízhatóbb, végül is, a google már tud mindent, ami tudni kell a gmailből, egyszóval: plusz!

(Csak vicc volt.)

Abdul írta...

:rohog:

"Mindenki mondta, a fészbúk más, a fészbúk hasznos, interaktív, biztonságosabb, szórakoztatóbb, megbízhatóbb"

ott cseszted el, hogy hittél ezeknek. :D

Jud írta...

Bejja, köszi szépen, ez a leghasznosabb infó, amit fészbúkkal kapcsolatban kaphat az ember. :D

Komaváry: meg a linkedln vagy mi a tököm meg még volt pár ilyen, egy időben folyton Hi5 barátnőkérőt kaptam vagy valami ilyesmit, ment is mind a szpembe.

Abdul: hát ez az! Nem hittem nekik, ezért regisztráltam az efféle győzködések után úgy három évvel később. :D

onsai írta...

Idegesítő a Fb, egyszerűen túl interaktív. Én megoldottam, minden alkalmazást letiltok, meg értesítést, és így kényelmes.

Chelloveck írta...

Rengeteget köszönhetek a facebooknak. Csak okosan kell használni. Nekem ráment egy évem, eleinte homályban tapogatóztam. (Majd mesélek.) A facebook egy szinte nem is mérhető minőségi váltást okozott az életemben. (Hangsúlyozom: én okosan használom.)

Attila írta...

"A napokban regisztráltam."

Lúzer.

Jud írta...

Chello: aligha tudsz meggyőzni, de próbáld meg.

Attila: igenis, értettem! :D