2011. szeptember 19., hétfő

Túrony - Villány 2x30

A Caminót "keretes szerkesztéssel" oldottuk meg: előtte is, utána is végiggyalogoltunk a Villányi-hegységen, Túronyból indulva. Azt hittem, kb. 20 km lesz az egész, a jelzésről letérve, végig a gerincen. Tévedtem, miután felkapaszkodtunk a gyűdi zarándoklat útvonalán, találtunk egy táblát, hogy onnan még Villány 26 km...

A túrát mindkétszer nagyon élveztük, és ha el is csüggedtünk, szederbokrok, második alkalomra pedig már érett szőlőszemek vigasztaltak, és persze az ígéret, hogy a táv 2/3-ánál egyenesen a Vylyan mellett haladunk majd el...

A mintegy 30 km-es sétáról íme néhány fotó:

A túronyi templom

Pókhálóegyüttes hanglemeze

Ganajtúrók iszonyatos munkában


Szép lassan magunk mögött hagytuk a siklósi várat

Még kék párába vész a Szársomlyó

A Vylyannál kaptunk egy kis csemegeszőlőt a borhoz, nyamnyamnyam


Pihenő

Az út első harmada erdőben visz, utána végig nappal szemben, szőlősorok mentén. A hegységet kettészelő műútnál tértünk le a jelzett útról (valójában már hamarabb eltűnnek a jelzések), és átvágtunk az egyébként bekerített, de nyitott kapukkal váró Vylyan Pillangó dűlőn. Ez a kép már nem tudom, melyik részen készült augusztus elején...

Irány a mélybe

Kézfogó

Augusztus eleji permetezés

A mókás hordóinstallációk egyike a Vylyannál

Felületek

Retró

Sauska terasz

Félig elpusztított Sauska hidegtál (nyamnyanyam)

Hangulat a Tiffánnál

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

No igen, irigyellek. Ha engem kap el a túrázhatnék, akad itt egy szép erdő, de annak már lassacskán minden zegét-zugát ismerem, vagy kettes számú alternatívaként kicaplathatok a pusztára. A legközelebbi értelmezhető szőlő pedig az Érmelléken van, a határ túloldalán. Persze én vagyok a hibás, minek ilyen nagyok az igényeim, elvégre direkttermő nohabort bármelyik tanyán ihatok. :)

RR

Jud írta...

Nem hiába költöztünk mi ide. :)

A Mecseket már keresztül-kasul bejártuk mi is, a Villányi-hg meg tényleg kizárólag ebből az egy útvonalból áll, viszont megunhatatlan.

A Debrecen környéki borozási lehetőségekről most indítottak egy ingyenes, negyedéves lapot - a Pécsi Borozó mintájára.

http://www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/borbaratok-oromere-es-mindenki-egeszsegere-itt-a-debreceni-borozo/0912144801

Honlapja szerintem egyelőre még nincs (legalábbis nem találtam), viszont ezt a számot olvastam a budai borfeszten, és nem csak Érmellékről írtak benne. :D
Szerintem Debrecenben több helyen lehet belőle szerezni.

Névtelen írta...

Kösz a linket! Debrecenben lehet jó borokat inni, csak az a gond velük, hogy nem itt teremnek. Ami azokat a zártkerti szőlőket illeti, hát... :( A régi cívisek se voltak azért hülyék, amikor nem Basahalmon vásároltak szőlőt, hanem egészen az Érmellékig elmentek miatta. Az érmelléki borok viszont tényleg nagyon jók, csak az értékesítésük borzalmas. Az idei borkarneválunkon nagy élvezettel kóstolgattam őket, mikor azonban venni akartam öt litert a királyleánykából, a pultos hölgy nem tudott visszaadni, és a legcsekélyebb hajlandóságot sem mutatta, hogy váltópénzt kerítsen valahonnan. Szolid kereskedői hozzáállásának jutalma az lett, hogy inkább villányi bort vettem kimérve. :) A palackozott választékból meg nálam a honi feszt aranyérmese idén a 2008-as köveskáli Pinot Noir lett a Pálffy pincészetből: őszinte szívvel tudom ajánlani.

RR