2011. november 6., vasárnap

Az e-könyv csapdájában

Valaki kérdezte nem rég az SFmag virtuális szerkesztőségében: miért lesz flém mindig az e-könyv témából? Mire én: miért lesz flém egy trashfantasy kritika alatt? 

Végül én is elmélkedtem e-könyv témában, az SFmagon. A jelenlegi 80 hozzászóláshoz nem járultam hozzá - végigböngészve (vége felé időhiány miatt inkább csak görgetve) még mindig az a véleményem, amit a cikkben írtam.

Egyelőre túl sok a nyitott kérdés, amikre addig nem kapunk választ, míg az e-olvasók tömegesen el nem terjednek. (Szerintem el fognak).

8 megjegyzés:

Komaváry írta...

Szerintem azért lesz flém, mert rengeteg embernek van elképzelése arról, milyen ekönyvolvasót használni,és egyre több ember használ ekönyvolvasót.

Az olvasónak nem tiszte megreformálni a könyvkiadást, elég, ha a pénztárcájával szavaz a neki tetsző irányra.

Névtelen írta...

@Komaváry: Szerintem meg azért lesz flém belőle, mert az e-könyv technolázban égő apostolai (tisztelet a gyér számú kivételnek) bámulatos következetességgel tekintenek el a hazai viszonyok prózai realitásától. Mintha nem is abban az országban élnének, amiben én. :)

RR

szs írta...

Akkor most már az illusztráció is megvolt a kérdéshez / problémakörhöz...

Abdul írta...

hozzászólni e-könyvolvasó nélkül nem tudok, de mivel kb 1 hónap múlva végre rácsapok egyre, jövök majd osztani az észt. valamint hörögni, és flémelni, ahogyan azt kell. :P;)

Attila írta...

"Valaki kérdezte nem rég az SFmag virtuális szerkesztőségében: miért lesz flém mindig az e-könyv témából?"

Flém? Látott már ez a valaki flémet?

adeptus írta...

@Attila

Annak a valakinek rendkívül gyúlékony idegrendszere van. :)

Névtelen írta...

@szs: Én nem illusztráltam, pusztán kifejtettem a véleményemet, de ha kérsz egy kis vitriolt a képedbe, csak egy szavadba kerül, öregem. Mióta lehúztam egy béna írásodat a SFmagon, témafüggetlenül kullogsz utánam a legkülönfélébb felületekre a szellemesnek szánt megjegyzéseiddel. Ennyire nem bírod a kritikát, vagy csak elfelejtették rád zárni a dedó kapuját?

RR

szs írta...

@Kornya Zsolt: Márpedig illusztráltál, a szándékodtól függetlenül is. Ugye az egyik alaptéma az volt, hogy miért lesz flém (nem lett) ebből a bizonyos témából. Flém pedig nem az eltérő véleményekből lesz, hanem abból, ha a másikat elkezdik minősítgetni, jelzőkkel ellátni és hasonlók, te pedig pont ezt csináltad az itteni hozzászólásodban és az eredeti, SFMagos cikk alatt is. Ennyi. Nem lett flém, mert ahhoz minimum ketten kellenek és ezt nem sikerült összehozni, pedig a személyeskedő gúnyolódástól kezdve rokonok távkiértékelésével bezárólag volt próbálkozás rendesen.

A hozzászólásod másik része kifejezetten érdekes. Az SFmagon az indulásától kezdve kommentelgetek (alkalmanként), ahogy ennek a blognak már az elődjénél is tettem (értsd: mindez időben megelőzte a legutóbbi nethezjutásodat), ezért érdekes ez a "témafüggetlenül _kullogsz utánam_ a legkülönfélébb felületekre" megjegyzésed. Itt ugye illusztrációnak használtalak, az SFmagon talán arra gondolsz, mikor észrevételeztem, hogy a külföldön élő, és ezért az e-könyveket könnyebb beszerezhetőségük miatt preferáló kipécézettednek az antikváriumba járást javasoltad. Az egyéb "szellemesnek szánt megjegyzéseimet" a témafüggetlen, utánadkullogós felületekről kíváncsian várom. Remélem szép hosszú lista lesz, hogy dedósként hol próbáltam meg lefejelni bosszúszomjasan a nagy ember bokáját, valószínűleg nem emlékszem az összes esetre ezek szerint.

Az SFmagon nehezményezett (de nem ott megjelent) írásom meg szerintem is béna, de ha jól esik, tetszőleges felületen hangoztathatod még ezt a véleményedet, kiváló alany vagyok a vitrioltúltengéses napjaidra. Ha jól emlékszem, nem is védtem a mintegy öt évvel ezelőtt publikálódott, valóban kezdetleges tanulmányt. Igazából nagyon szóhoz sem jutottam, mert mielőtt megtehettem volna, már megtudtam tőled magamról, hogy igen sokra tartom a Szellemharcos küldetése c. művet, ami információ a reveláció erejével hatva lefoglalt egy kis ideig. De mára be kellett látnom, hogy igazad van, hogy is lehetne másképp.

Maradok tisztelettel,