2012. február 2., csütörtök

Akril stúdiumok

Még tavaly a névnapomon kollégáim megleptek egy készlet akrilfestékkel. Sosem próbálkoztam még vele, de a szép, színes tubusoknak nem tudtam ellenállni. Vízzel hígítandó, és mivel alaposan beállt az agyam az akvarellre, az első próbálkozásom is inkább akvarellesnek indult. Aztán az egészet hazavágtam a háttérrel:





Mivel azt gondoltam, tudom majd úgy hígítani, elkenni, szétfuttatni, mint az akvarellt, a jó vizes ecsetet alaposan belemártottam a festékbe, aminek az lett az eredménye, hogy amit a papírra mázoltam, az ott is maradt. Szétfuttatni, elkenni esélytelen volt. Ennek fényében az a csoda, hogy a díszek vetette árnyékokat és az asztalka tetejét így siketült felvinnem.

Na de, egy próbálkozás nem próbálkozás, a következő rajzórán ismét nekiveselkedtem a festésnek. Eleinte itt is elmozdultam a lagymatag, vízzel simogatjuk a lapot technika felé, aztán a tanár úr közölte, hogy amúgy már csak egy óra van hátra. Ekkor kattant az agyam: nem akril van nálam, hanem olaj, az olajat pedig ismerem. Kenjük vastagon, rétegesen, gyorsan. A munkafolyamaton lényegesen nagyot dobott, hogy a puha akvarellecsetet menet közben lecseréltem egy durva, kopott végűre:



Mint az látszik is, így sem jutottam a végére, a háttér és az árnyékok is csak jelzésszerűek. Rövid volt az idő és túl sok a tárgy, viszont nagyon élveztem, és az is lehet, a hétvégén összeállítok magamnak egy kis csendéletet.

Azért az akvarell se maradjon ki a sorból, ezt szintén nem rég festettem:




Az almák kissé gnómok lettek, de az üvegkancsóval alapvetően meg vagyok elégedve. Nemesvámosi barátaink legkisebb fia azt kérdezte az édesanyjától: - Mikor ehetem meg az almát?

Szerintem arra a szélső, nagyon pirosra gondolt.

8 megjegyzés:

Hanna írta...

Jó volt élőben követni a kancsó alakulását! :)

Névtelen írta...

menj a fenébe

Névtelen írta...

bocs csak azt akartam mondani, hogy menj a fenébe. és még örülhetsz!

Jud írta...

Szép napot neked is! :)

Névtelen írta...

Nahát, fogtál magadnak egy sértődött kislányt?:)

Névtelen írta...

"menj a fenébe"
Ja, ezt elfelejtettem írni: ugyanitt triceratops kapható. Ötven forintért adom, mert büdös és harap.

Névtelen írta...

Kiegészíteném korábbi ajánlatomat azzal, hogy a triceratopsot a fél sértődött kislányra is elcserélném, amit fogtál. A másik fele nem kell!

Nihil írta...

Szépek lettek ezek az akril stúdiumok, Jud! :)
(És lehet, hogy monománnak tűnik, de egyszer rajzolj vagy - tetszés szerint - fess képet süniről is... sünanyukáról kölykökkel, mert az aranyos. :D)