2013. március 5., kedd

Fejezet végén

Végre leadtam a hosszúra sikeredett szakmai tanulmányom, a kíváncsiság kedvéért megnéztem a terjedelmet: 250 ezer leütést, tulajdonképpen egy fél regényt hoztam össze... Kérdezték, miért nem megyek péhádézni, még kb. 3-4-szer ennyit kellene hozzáírni - tulajdonképpen lehet, hogy tudnék is, csak azt nem, akarok-e (és hogy egyébként minek). Az év első két hónapja iszonyúan sűrű volt, csak február végén eszméltem rá, hogy észrevétlenül el is telt a tél, és jó lenne, ha végre kisütne a nap. A tél utolsó napjaiban sokalltam be a rossz időtől, amit eddig egész jól megúszott a délvidék, legalábbis ahol én lakom. (Eltérően pl. a tavalyi évtől).

Nem csak a szakmai tanulmányom adtam le, de végére értem a regényszerkesztés első körének is, azt hiszem, a neheze megvan.

És most nem kéne magam túlvállalni. Vissza kellene fognom magam, ehelyett tegnap is csiszolgattam egy - szintén szakmai - cikket, azon gondolkodom, hogy tavasszal írok egy novellát, és a negyedik regénykézirat folytatása is erősen motoszkál bennem. (Egy kisregényt meg át kellene javítani, aztán kitalálni, kiadóügyileg mit kezdjek vele). Aztán ott vannak a cikkötletek az SFmagra is...

Szóval a fejezet végére mindig azért érek, hogy egy újat kezdjek. Lehetőleg rögtön. Nem tudok csak úgy nézni ki a fejemből.

4 megjegyzés:

Nihil írta...

"Nem tudok csak úgy nézni ki a fejemből."

Az ilyet lehet gyakorolni a tükör előtt! :D

Amúgy gratula! :D

sezlony írta...

Nekem felszabadulás egy regény befejezése - végre úgy élhetek, mint a normális emberek; pihenhetek olvashatok, nézhetek ki a fejemből, és nem motoszkál a bűntudat a fejemben, hogy hé, mit lazsálsz, írnod kellene...
Aztán néhány hónap múlva megunom, és újra írni akarok.

(Mondjuk most éppen nem. Két hete zártuk le a szerkesztést, és már szerelem össze a következő regénykoncepciót.)

Jud írta...

Nihil: de ha a tükör egy idő után arra késztet, hogy pofákat vágjak? :D

Sezlony: igen, felszabadulás, ugyanakkor minél tovább dolgozom valamin, egy másik (több másik) ötlet elkezd kínozni, és legszívesebben átnyergelnék azokra.
Jó hír, hogy lezártátok a szerkesztést, mikorra várható a megjelenés? Az meg még jobb, hogy nekiláttál a következő hegesztésnek!

sezlony írta...

Júniusban jön ki, a könyvhétre.
A készülő cucc kapcsán meg nagyon lelkes vagyok, mert ez egy sok éve épülgető ötlet, amelynek egy részét ellőttem az Egyszervoltban, de most úgy fest, sikerült kitölteni mással a hézagokat, és még jobb is lesz. Valami olyasmi várható, mint A Keringés volt.