2013. június 26., szerda

Alkotói szabadság

Megírtam egy hozzászólást az LFG-re, a pályázatunk eredményhirdetése alá, de mire végeztem, szokás szerint elment a kedvem a közzétételétől. Meg persze mások is megírták már, amiket részben gondolok. Viszont több időm ment el vele, mint szerettem volna (nem véletlenül nem fórumozok sehol), úgyhogy bemásolom ide, a Zörökkévalóságnak, úgyis rég volt íróüzemmóddal kapcsolatos puffogás:


Bírálóként-szerkesztőként néhány gondolat.

1) Az LFG nem írói műhely. Aki akar, alapítson magának, aztán majd megtudja, mi miért nem fogunk.
2) Soha nem ígértünk senkinek semmiféle véleményt és/vagy léleksimogatást. Megjegyzem, összefoglalóan (én, balek) megtettem, a hatást el lehet képzelni:
3) Bárki indulhat, és mivel a pályázat jeligés, elfogultság nélkül olvassuk a beérkezett műveket. Na, ezt megígérhetjük. Meg azt is, hogy:
4) A tetszés-nem tetszés bináris kódja mentén született döntésünk szükségszerűen szubjektív.
5) Írástechnikai anyagokhoz csak az nem fér hozzá rendkívül nagy mennyiségben akár magyarul is, aki nem akar.
6) Nagy mennyiségű írástechnikai ismeret birtokában sem lesz valakiből szükségszerűen jó vagy legalábbis közepes író.
7) Minden hobbi pénzbe kerül.
8) Irodalmat sporttal összehasonlítani?
9) Nem kell tíz-tizenöt évre visszamenve keresni a jó írásokat.

1 megjegyzés:

brainoiz írta...

Szerintem simán mehetett volna az lfg-re is. Vannak dolgok, amiket nem lehet elégszer elismételni - a jelek szerint legalábbis.