2013. június 4., kedd

Az idő regényekben mérve

Mostanában többen is megkérdezték, mikor írtam a regényt, mennyi ideig tartott megírni. Akadt, aki azt hitte, az utóbbi fél-egy évben vetettem papírra. Ennél sokkal nagyobb munka volt.

2008-ban kezdtem, fél év anyaggyűjtés után. Az első szövegváltozat megírása másfél évig tartott, kanyarokkal, szünetekkel. Aztán pihentetés következett, majd jöttek a próbaolvasók, intelmeik alapján némi átdolgozás, és eltelt még egy év anélkül, hogy szinte bármit is léptem volna a kiadás iránt. Illetőleg részben vártam egy válaszra. 

Majd megalakult az Ad Astra...

Már egy ideje írom ezt az újabb... hát, nevezzük regénynek, szóval kéziratot (kb. 250 K), de nem is emlékszem, mikor kezdtem. Másfél éve? Két éve? Még jó, hogy van ez a blog, ami majd megmondja. Elég sok a szünet, hónapok is eltelnek, mire újra felveszem a szálat. A napokban végre újra megtörtént, könnyebben, mint hittem. Még mindig érdekel az utazás, amire a szereplők hívnak, és időnként azon kapom magam, hogy a lehetőségeken, a karakterekben rejlő döntéseken gondolkodom. A hevenyészett vázlatom éppenhogy nem hagyja szétfolyni. A célját egyelőre betölti: írás közben kikapcsolódom.

Nincsenek megjegyzések: