2015. június 3., szerda

Nem Muzsikál a Múzsa

Néha a legváratlanabb pillanatokban kapom meg a kérdést: és a következő regény?

És akkor bevallom (újra és újra), hogy a kifogásaim elfogytak, valójában merő lustaság miatt még nem jutottam a végére. De már csak a finálé hiányzik - immár egy éve. A határidők szabása nem sokat segít, tavaly ott volt a Camino kezdete, aztán az év vége, és a számláló ugyan felkúszott 700 K fölé, de a befejezés még mindig nem forrta ki magát. Ráadásul annyira szerteágazóvá vált a történet, olyan sok szálat és ötletet kellene elvarrnom-összekötnöm, hogy nem üthetem le az egészet csak úgy.

Ugyanez az oka annak, hogy elölről, többször el kell olvasnom a kéziratot, mivel nem emlékszem mindenre. Olykor nézek is bután, hogy jé, ezt én írtam?

Viszont olyat már nem teszek, hogy amikor visszaolvasáskor eszembe jut valami fontos jelenet, rögtön beleírom (nehogy elfelejtsem), mert eddig mindig, miután átdolgoztam a környező szövegrészt, néhány bekezdéssel később szembejött a friss ötletnek hitt változtatás.

Szóval most egyelőre újraolvasás, ismerkedés a szöveggel, és mire végigolvastam, talán kitalálom, hogyan is érjen véget. Mert trilógia nem lesz belőle.

Bevallom, attól nem félek, hogy nem fejezem be, mert túl messzire jutottam már benne. Attól igen, hogy mi lesz utána.

1 megjegyzés:

Nihil írta...

Heh, ez a gif nagyon jó(pofa)! :D